in

Sosok dibalik pohon ini tak sengaja terekam kamera satpam saat jaga keliling

Sosok dibalik pohon ini tak sengaja terekam kamera satpam saat jaga keliling

Salah satu profesi atau pekerjaan yang paling rentan terhadap gangguan makhluk halus adalah satpam. Terlebih lagi kalau harus jaga malam dan keliling ke area dimana menjadi tanggung jawabnya.

Gak jarang mereka melihat penampakan seram hantu ataupun bayangan-bayangan mengerikan yang selain bikin kaget juga bikin bulu kuduk merinding.

Seperti halnya yang dialami satpam yang satu ini. Waktu itu dirinya tengah jaga malam di salah satu area di negeri tetangga Singapura yang videonya jadi viral di media sosial beberapa waktu terakhir ini.

Di satu area, ia sengaja menyalakan kameranya untuk merekam sesuatu yang bisa terjadi. Tanpa sengaja, kameranya menangkap penampakan hantu di sebuah pohon.

“Assalamualaikum, ini kejadian semasa saya bertugas sebagai standby engineer di waktu malam. Saya telah di arahkan ke satu bangunan di satu kawasan Singapura, untuk periksa power shut down. Semasa saya sampai di tempat yang diarahkan, tiada lampu yang hidup, maklum lah kata power shut down.

Di fikiran saya ingat ini mesti tikus gigit salah satu wire yang ada situ. Saya pun menuju ke tempat power house untuk menhidupkan lampu yang ada. Tempat power house itu banyak pokok – pokok besar di kawasan itu.

Dan banyak cerita seram yang saya dengar dari rakan kerja saya berkenaan tempat itu. Tapi apa malangnya saya boleh lupa semua cerita dari kawan saya itu semasa itu. Saya pun tidak fikir apa – apa, gerak hati saya untuk merakam perjalan saya menuju ke power house itu.

Semakin saya hampiri di pokok itu bau bangai sangat kuat, dalam hati saya berkata ini mesti tikus mati gigit wire. Tiba – tiba saya perasan ada benda tengah menperhatikan saya dicelar pokok itu, saya pun arahkan handphone saya ke pokok itu, terkejut buatnya saya, saya Nampak 2 bjij mata merah melihat kearah saya.

Saya ingat itu reflect lampu handphone saya. Saya pun tengok lagi dan dia masih melihat saya begitu seram. Apalagi angkat kaki terus lari panggil back up..”, begitu tulisnya dalam video unggahannya.

Sampai saat ini, video tersebut telah ditonton sebanyak 29 ribu kali dan mendapat 599 like.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *