in

Ditinggal majikan meninggal, kucing putih ini tiba-tiba datang ke pemakaman, kisahnya bikin terharu

Ditinggal majikan meninggal, kucing putih ini tiba-tiba datang ke pemakaman, kisahnya bikin terharu

Siapapun pasti akan terharu ketika melihat sebuah video yang viral di media sosial ini. Video yang diunggah oleh pemilik akun bernama Soffuan CZ ini memperlihatkan seekor kucing peliharaan yang ikut dalam proses pemakaman.

Kucing berwarna putih itu terlihat berada di tengah-tengah orang yang sedang menggelar pemakaman dari seorang pria.

Yang membuat terhari dari video ini adalah kucing putih itu berkeliling di sekitar makan majikannya saat pembacaan Talqin (doa).

Soffuan pun menuliskan caption dalam postingannya itu. Ia menyebutkan kalau yang dimakamkan itu adalah sahabatnya yang bernama Ismail Bin Mat, yang dikenal sangat mencintai hewan khususnya kucing.

“Tok Wan saya (Ismail Bin Mat) telah selamat di kebumikn ditanah Pekuburan Masjid Kelibang..Ada Kejadian yang mengharukan semasa membaca talqin.

Tiba-tiba seekor kucing Putih mengelingi makam..Sunguh besar kekuasaan mu ya Allah..Semasa arwah tokwan saya di dunia..dia seorang yg cinta kepada kucing..Harap Tokwan di tempatkn dgn org yg beriman.. Kasih sayang seorg tokwan kepada kami cucu 38org dripada 12 anaknya tiada ganti…terlalu bnyk kenangan manis yg kami xkan lupa sampai bila2…kami sayang sgt2 kat tokwan…moga tenang disana…Al-Fatihah”

Dalam video itu terlihat si kucing tiba-tiba saja datang saat jenazah sudah dikebumikan. Yang mengharukannya lagi, kucing itu seakan tidak ingin pergi dari atas makan majikannya.

Walau sudah ditarik-tarik, kucing itu seakan gak mau pergi dari makam tersebut. Malahan kucing itu menggaruk-garuk tanah seperti akan menggali liang lahatnya.

Kucing putih itu seakan ikut bersedih atas kepergian majikannya. Banyak yang merasa terharu dengan video tersebut.

Video yang diunggah sekitar 19 jam yang lalu itu sampai saat ini telah ditonton lebih dari 5 juta kali dan telah dibagikan lebih dari 9 ribu kali.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *